data dodania: 20.12.2022

Poznaliśmy zwycięzcę konkursu na szkolnego ambasadora WMG

Kolekcja gazomierzy Muzeum Gazownictwa w Paczkowie Fot. Kolekcja gazomierzy Muzeum Gazownictwa w Paczkowie
Wirtualne Muzeum Gazownictwa (WMG) zakończyło pilotażowy program popularyzujący wiedzę o gazownictwie. Inicjatywa była skierowana do młodzieży z klas VII-VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych z województw: dolnośląskiego, małopolskiego, opolskiego i śląskiego. Zwycięzcą został Franciszek Koral, uczeń III Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Curie Skłodowskiej w Opolu. Finał zabawy odbył się w Muzeum Gazownictwa w Paczkowie.

Jury bardzo wysoko oceniło też prace i zaangażowanie ambasadorek, które reprezentowały pozostałe województwa: Mai Kopczyńskiej z I Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Powstańców Śląskich w Rybniku, Martyny Gębarowskiej z Zespołu Szkół Technicznych im. Wincentego Pola w Gorlicach oraz Weroniki Zator z Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. H. Sucharskiego w Bolesławcu.
Finał akcji "Zostań ambasadorem Wirtualnego Muzeum Gazownictwa"
Finał akcji "Zostań ambasadorem Wirtualnego Muzeum Gazownictwa"
Nagrodą główną dla najlepszego i najbardziej kreatywnego młodego ambasadora był tablet. Został on wręczony w trakcie finału akcji, który odbył się 16 grudnia w Muzeum Gazownictwa w Paczkowie. W ramach specjalnie zorganizowanej wycieczki, na którą ambasadorzy Wirtualnego Muzeum Gazownictwa zaprosili także swoje klasy, uczestnicy zwiedzali jeden z najlepszych, tegorocznych produktów turystycznych Opolszczyzny, a także wzięli udział w niezwykłych warsztatach chemiczno-fizycznych.

Celem akcji było zainteresowanie młodych osób nie tylko przeszłością, ale także teraźniejszością i przyszłością gazownictwa i gazu ziemnego. Konkurs składał się z dwóch etapów. W pierwszym Polska Spółka Gazownictwa, mecenas Wirtualnego Muzeum Gazownictwa, spośród wszystkich zgłoszeń wybrała czterech ambasadorów, którzy w drugiej części akcji – pod czujnym okiem ekspertów – wcielili się w rolę influencerów.
Na tym etapie głównym zadaniem ambasadorów było publikowanie w swoich kanałach social media przez 14 dni angażujących i ciekawych treści związanych z działalnością Wirtualnego Muzeum Gazownictwa. Ambasadorzy między innymi tworzyli materiały wideo, graficzne posty i quizy dotyczące ciekawostek związanych z dawnymi urządzeniami zasilanymi gazem miejskim, zastanawiali się nad przyszłością gazownictwa oraz szukali śladów XIX-wiecznej rewolucji przemysłowej we współczesnej popkulturze.

Dodatkowo każdy z ambasadorów stworzył tekst lub prezentację, w których przedstawił swoje autorskie pomysły na zwiększenie zainteresowania muzeum i tematyką historii gazownictwa wśród młodzieży szkolnej.
Cookies

Serwis używa ciasteczek (cookies) – plików zapisywanych na dysku, w celu zapamiętywania informacji o korzystaniu z serwisu przez użytkownika (więcej). Użytkownik zawsze może skonfigurować cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.