Fot. Wirtualne Muzeum Gazownictwa nagrodzone w konkursie Muzeum Widzialne 2019
Wirtualne Muzeum Gazownictwa zdobyło II nagrodę w kategorii „Grafika strony internetowej” w IV edycji konkursu Muzeum Widzialne.Nagrody w konkursie Muzeum Widzialne 2019 zostały wręczone podczas uroczystej gali, która odbyła się 23 października w Muzeum Miasta Gdyni. Wirtualne Muzeum Gazownictwa otrzymało nagrodę w kategorii „Grafika strony internetowej”.
– To dla nas niezwykłe wyróżnienie, zwłaszcza, że jesteśmy podmiotem, który mocno wyróżnia się w tym gronie. Polska Spółka Gazownictwa (PSG) na co dzień jest operatorem systemu dystrybucyjnego gazu, a więc jest to działalność odległa od pracy muzeum – powiedział Aleksander Kobyłka, główny specjalista ds. komunikacji w PSG, kierownik projektu stworzenia Wirtualnego Muzeum Gazownictwa.
– Staramy się jednak również dbać o długą tradycję gazownictwa na ziemiach polskich i opowiadać o niej w nowoczesny i atrakcyjny dla współczesnych sposób. Stąd pomysł na Wirtualne Muzeum Gazownictwa – dodał.
Założeniem projektu Muzeum Widzialne jest popularyzacja najlepszych systemów identyfikacji wizualnej i rozwiązań graficznych wdrożonych przez muzea, a także promowanie wiedzy i rozwiązań z obszaru budowy marki i działań wizerunkowych. Organizatorem konkursu jest Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów.
W 2019 roku odbyła się czwarta edycja konkursu, na którą wpłynęło rekordowe prawie 240 zgłoszeń. Nagrody przyznane zostały w sześciu kategoriach. Konkurs odbywa się co dwa lata.
Mecenasem Wirtualnego Muzeum jest Polska Spółka Gazownictwa.