data dodania: 01.10.2019

Podcast: Promocja pierwszych domowych sprzętów na gaz

Zdjęcie mikrofonu i słuchawek, fot. Barthy Bonhomme / Pexels Fot. Barthy Bonhomme / Pexels
W XIX wieku znakiem rozpoznawczym największych miast stały się gazowe latarnie, jednak gaz wykorzystywano wtedy nie tylko do oświetlania ulic i pomieszczeń. Był on „paliwem” pierwszych kuchenek, żelazek, grzejników, piecyków, a nawet chłodziarek. Również pierwsze fale na włosach były zasługą gazowych lokówek. Gaz rozświetlał, ogrzewał, a nawet chłodził. Wówczas debiutowali producenci gazowych sprzętów, którzy do dziś obecni są na rynku. Ich marki przetrwały próbę czasu, a niektóre wręcz weszły do języka potocznego. Aby przełamać nieufność konsumentów, nowe sprzęty musiały być intensywnie promowane. Zwiększanie sprzedaży wymagało czasem sięgnięcia po spektakularne środki reklamy.

Właśnie historii sprzętów domowych na gaz i ich promocji poświęcamy nasz drugi podcast. Ekspertem Wirtualnego Muzeum Gazownictwa – nowej internetowej platformy edukacyjnej – jest po raz kolejny Wojciech Kalfas, na co dzień kustosz Muzeum Gazownictwa w Paczkowie.

Nagranie
Podcast - Nowoczesny marketing w XIX wieku. Promocja pierwszych domowych sprzętów na gaz
00:00/00:00
Cookies

Serwis używa ciasteczek (cookies) – plików zapisywanych na dysku, w celu zapamiętywania informacji o korzystaniu z serwisu przez użytkownika (więcej). Użytkownik zawsze może skonfigurować cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.